Fizyon| Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Merkezi
Duyuru: www.fizyon.com.tr tıklayın.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Ailelere Yönelik Bireysel Danışmanlık Hizmetleri

       Bireysel danışmanlık, kişinin kendini tanıması, duygusal zorlanmalarının üstesinden gelebilmesi, kararlar alabilmesi ve kişisel gücünü keşfedebilmesi gibi konularda yardımcı olmayı amaçlayan bir danışmanlık hizmetidir. Kişinin kendisine ve olaylara yeni bir pencereden bakmasını ve eskiden göremediği çözüm yollarını görebilmesini amaçlar. Bazen, yaşanmış ve bitmiş, ama etkisi hala devam eden olumsuz yaşam deneyimleriyle (ör; ölüm, boşanma, doğal afetler, şiddet, istismar, aldatılma, kaza, hastalık vb.) baş etmek amacıyla da bu hizmete yönelinebilir.

       Bireysel danışmanlığın/psikoterapinin etkili ve yararlı olması için danışanın bu sürece etkin katılımı oldukça önemlidir. Süreç esnasında danışman/psikoterapist ve danışan arasında; danışanın sorunlarının çözümüne ve daha kaliteli bir hayat yaşamasına yönelik insani, işbirliği ve uyuma dayalı, güven temelli bir ilişki kurulur. Bu ilişki; danışan ile danışman/psikoterapist arasında iyileştirici bir işbirliği oluşmasına zemin hazırlar. Bu işbirliği sayesinde danışan belki de ilk defa kendisiyle ilgili birçok şeyi paylaşma ve çözümleme imkânı bulur..

Grup Halinde Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri

       Grupla psikolojik danışma, bireylerin alanında yetkin bir uzman danışman veya terapist liderliğinde oluşturulmuş güvenli bir grup ortamında duygularını, düşüncelerini, beklentilerini ve yaşantılarını paylaştıkları, deneyimlerini birbirlerine aktardıkları; diğer üyelerin deneyimlerinden yararlanmalarına olanak veren, kendilerine dair farkındalık kazanmalarına yardımcı olan, çeşitli sorunların üstesinden gelmeyi ve kişisel gelişimi sağlamayı amaçlayan bir psikolojik danışma hizmetidir. Bireysel hizmetten farklı olarak bir grup danışana aynı anda, yaratılan grup dinamikleri ve süreciyle sağlanır.

       Gruplar belirli bir temada oluşturulacağı gibi (örneğin stresle başa çıkma, kaygı, çekingenlik, motivasyon vb.), genel olarak kişisel farkındalık kazanma ve çeşitli beceriler geliştirme amacıyla da oluşturulabilir. Tüm gruplarda bireyler duygu ve düşüncelerini güvenilir bir ortamda bir uzman eşliğinde paylaşarak, sorunlarla başa çıkmada, problem çözmede, karar vermede yeni ve etkili becerler kazanırlar. Grup üyeleri ayrıca yeni öğrendikleri davranışları grup içinde deneme olanağı bulup, bunları kendi yaşamlarında kullanma fırsatı elde ederler. Bunun yanında birden fazla kişiyle etkileşime girdikleri için çeşitli sosyal, kişilerarası beceriler kazanma ve bunları deneme imkanı da bulurlar.

Ebeveyn Çocuk İlişkisi

          2-3 yaş Oyunları

        2 yaş çocukları genellikle bireysel oyunlar oynarlar. Oyuncaklarını paylaşmayı tercih etmeyebilir ve oyununa karışılmasından hoşlanmazlar.Bu yüzden çocuğunuza     sürekli komutlar vermek yerine 'onu taklit' edebilirsiniz veya 'onun sizi yönlendirmesini' isteyebilirsiniz.

  • Birlikte Resim Yapma ;eğer çocuğunuz paylaşmayı sorun etmiyorsa tek bir boya kutusuyla çalışabilirsiniz. ancak elinize aldıgınız boyaları sizden alıyorsa 2 farklı boya kutusu kullanmalısınız. Paylaşma konusunda çocuklar bu yaşta zorlanmamalıdır.
  •         Büyük boş bir kağıda çocuğunuzun sizden çizmenizi istediği şeyleri çizerek    eğlenebilirsiniz. Çocuğun istediklerinin yapıldığı bu oyun stres azalmasına, iletişimin     kuvvetlenmesine ve kendine güvenin gelişmesine fayda sağlayacaktır.

  • Benim gibi yap oyunu;bu tarz oyunlar empatinin temelini oluşturur. Seçeceğiniz oyuncaklar çocuğunuz her gün oynadıklarından olursa çocuğunuz sizin dediğinizi yapmak yerine kendi başına oynamayı tercih edebilir. Bu etkinlikler için oyuncakların haricinde materyaller edinmek ve oyununuz bittiğinde kaldırmanız gerekebilir.
  •      Farklı renk lastikleri parmaklarınıza geçirebilir ve çocuğunuzun da sizinki gibi yapmasını isteyebilirsiniz.

         Farklı renk ponponları veya topları bir bardağa doldurabilirsiniz. Örneğin sadece mavileri doldurduysanız çocuğun da mavileri doldurmasını isteyebilirsiniz.

         İkimizinki de aynı oldu. aferim sana. çok iyi topladın vb. ifadelerle davranışı pekiştirmek çocuğun istenileni yapma eğilimini arttıracaktır.

  • Bantlara atılan toplar;bu oyunu oynarken renk ya da koordinasyın çalışılabilir. Ya da sadece eğlenmek ve çocuğunuz pozitif enerji yüklemesi için oynanabilir.
  • Kurtarma oyunları;empatik oyunlardır. Hayvan karakterler ya da minyatür insanlar iplerden ya da bantlardan kurtarılabilir. Bu kurtarma işlemi çocuğun motor becerileri ve problem çözme becerisini geliştirir.
  •       Aynı zamanda karakterlerin konuşturulması; 'teşekkür ederim, rica ederim' gibi   sosyal becerilerinde gelişmesini sağlar. Karakterlerin 'arkadaş olalım mı? beni    kurtardın, teşekkür ederim' gibi konuşturulması çocuğun hayal dünyasını geliştirir. Yaratıcı oyun dünyası olan çocuklar, çocuklukta ve ergenlikte de teknoloji bağımlısı     olmazlar

  • Çocuğunuza özgürlük alanı tanımak; çocuğunuz seçim hakkı tanımak agresyonunun azalmasına ve kendine güveninin artmasına sebep olur. Ancak bu seçeneklerin sınırları belli olmalıdır. Örneğin 2 farklı çorap arasından hangisini giymek istersin? ya da önce çorba mı içeceksin salata mı yiyeceksin? Mavi tokanı mı yeşil tokanı mı takalım? vb.
  •     Çocuğun çorap giyeceği ebeveyn tarafından belirlenmiştir. Ancak hangi çorabı giyeceği konusunda çocuk özgürdür.

        İleri de kendi yolunda emin adımlarla yürüyen bir birey olması için bu küçük tercihler önemlidir.